Tuesday, January 29, 2008

...Harakah sebagai Media Alternatif Pilihan...


Mungkin,Sebahagian besar daripada kita hanya membaca dan menjadikan berita Harian,harian metro ,News strait Time,The Start dll sebagai bahan bacaan utama harian bagi menambah informasi dan perkembangan semasa dalam dan luar negara.Dan bersikap menolak terus akbar-akbar atau sumber maklumat dari luar yang kurang atau tidak sehalauan dengan fikrah dan pendirian diri ,,,tanpa mengamalkan sikap keterbukaan terlebih dahulu.
::. HARAKAH UNTUK SEMUA .::
Bagi mereka yang berkad BIRU,mungkin beranggapan bahawa Harakah sebagai sayap kiri & propaganda parti pembangkang semata-mata tanpa menilai antara kulit dan isi terlebih dahulu.
Ataupun takut terpengaruh dengan pandangan dan terpesong dengan pemahaman yang yang yang dianggap sentiasa betul sebelum ni ...hanya ingin berpegang pada satu sumber semata-mata.
Manakala bagi golongan awam pula,sebahagian mereka berpandangan bahawa harakah hanya sumber untuk ahli-ahli tertentu sahaja (pembangkang),atau takut -takut dilabel sebagai penyokong kepada parti pembangkang(PAS dan Barisan alternative lain) apabila membeli,memiliki dan berpandangan sehaluan dengan sumber yang dibentangkan dalam HARAKAH sedangkan ianya sememangnya betul dan prove.
Kesimpulan: Marillah kita sentiasa menjadi golongan yang bersikap terbuka (Open minded) dan membuat perbimbangan yang betul dengan menguasai segala sumber yang bersifat nasional dan tempatan.
Kunci Mereka Yang Cemerlang :
* Sentiasa berfikiran terbuka dan membuat pertimbangan yang wajar
* Menguasai ilmu dalam segala lapangan (Ilmu teknikal & umum)
* Berpandangan jauh 20thn kedepan....
* Tidak mudah melabel dan berpegang pada satu-satu sumber.

No comments: