Sunday, March 30, 2008

Ape Erti Saya Menganut Islam




Bedah Buku

......................................................................................................................................................................

Ape Ertinya Saya Menganut Islam (MaZa Ya'ni), mutiara buku karangan ustaz Fathi Yakan.

......................................................................................................................................................................


Pengenalan :


Alhamdulillah ,Segala puji-pujian yang selayaknya Mu ya Rab.

Atas kesempatan dan ruang masa dapat juga saya mengikuti bersama program kali ke -2 ''Bedah Buku '' yang yang dikelolakan oleh Badan Kebajikan syarikat dalam rangka pembentukan modal insan atau ''Human Capital Development'' dikalangan pekerja.


Buku MaZa Ya'ni sebagai Asas Pengenalan


Secara kasarnya kita islam dari islam warisan mak ayah dan islam sebelumnya yang dibawa & diamalkan oleh moyang yang terdahulu.Disebabkan kerana islam warisan yang bersifat mewarisi peninggalan yang ada dan menjadikan kita menjadi kabur dalam erti kata sebenar '' Ape Ertinya Saya Menganut Agama Islam '' :


1. ) SAYA MESTILAH MUSLIM DARI SEGI AQIDAH


2. ) SAYA MESTILAH MUSLIM DARI SEGI IBADAH


3. ) SAYA MESTILAH MUSLIM DARI SEGI AKHLAQ


4. ) SAYA MESTILAH MUSLIM PADA KELUARGA


5. ) SAYA MESTILAH MAMPU MENGAWAL DIRI







bersmbg...


No comments: