Thursday, March 3, 2011

Ya Rasulluh..ku merinduimu.




وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ

"Dan tidaklah kami mengutuskan kamu(Muhammad),melainkan untuk menjadi Rahmat bagi Alam Semesta"
(Surah Al Anbiya':107)


Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad SAW,insan mulia utusan Pencipta alam, membawa masej kesejahteraan & kerahmatan bagi segenap alam ini.


ya Rasulullah..
andainya Dikau bersamaku.
Akan kutatap wajah sepuas-puasku.
moga hilang rindu dalam dadaku..


ya Rasulullah..
andainya dikau bersama diriku,
akan kupeluk erat-erat tubuhmu.
moga bau perjuanganmu melekat
pada diriku..


ya Rasulullah,
seandainya aku di sisimu,
akan kukucup tanganmu..
moga mengalir keberkatan dalam diriku...


Ya Rasulullah..
aku rindukanmu...
aku cintakanmu ya Rasulullah..
tapi aku selalu mendustakannya,,
Aku seringkali meletakkan cintamu
rendah daripada cintaku kepada dunia..


Aku malu padamu ya Rasulullah..
Dikau mencintai aku sebelum aku sendiri lahir ke dunia.


ya Rasulullah..
betapa hina dinanya diri ini..
aku seringkali menyatakan aku cintakan dikau,
tapi sunnahmu,ajaranmu seringku lupakan.


Ya Rasulullah...
sangggupkah kau untuk mengaku aku sebagai
UMMATMU?


ya Ululázm Anbiya'..
dalam sakaratul mautmu,
kau masih lagi ingat pada kami..
"Ummati ummati ummati"
sedangkan kami disini,sering melupakanmu,
bergembira dengan ni'mat dunia yang sementara..
layakkah kami untuk menerima syafaatmu
di akhirat kelak?
ya Rasulullah..
begitu jauhnya jarak kami
dengan martabat keagunganmu.. Ya Rasulullah...

No comments: